Wyniki półroczne Grupy Kofola: wzrost sprzedaży w Czechach, Słowacji i Słowenii, nowe kroki w Polsce.

Marki Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, jak również Semtex, Vinea czy UGO odniosły sukces wśród konsumentów, dzięki czemu Grupa Kofola osiągnęła w ostatnim półroczu przychody wyższe o 3,3 % rok do roku. Spółka osiągnęła wynik 566 mln PLN tradycyjnie odnosząc sukcesy w Republice Czeskiej, na Słowacji, jak też w Słowenii.

Rynek polski w dalszym ciągu pozostaje wyzwaniem na które Kofola odpowiada przez działania zaradcze, które powinny przynieść stabilny wzrost w przyszłości.

„Rynek napojów bezalkoholowych nieco rośnie, jednakże spadek cen w segmencie napojów typu Cola nadal postępuje” – komentuje sytuację rynkową Jannis Samaras, Dyrektor Generalny spółki i kontynuuje: „Jestem zadowolony, że ciągle rośniemy pomimo panujących na rynku warunków. Rozpoczęliśmy też realizację głównych kroków na rzecz podniesienia rentowności na polskim rynku, dlatego wierzę, że nasza praca przyniesie wymierne korzyści w przyszłości”.

Republika Czeska, Słowacja oraz Słowienia nieprzerwanie przynoszą radość udziałowcom. Ogólny wzrost przychodów ze sprzedaży w tych trzech krajach osiągnął wartość 16,6 % porównując z półroczem ubiegłego roku. W poszczególnych krajach – np.: w Republice Czeskiej Kofola osiągała wzrost głównie w segmencie HORECA, gdzie przychody wzrosły o 15 %, podczas gdy cały rynek urósł jednie o 3,6 %. Do sprzedażowych „Numerów Jeden” w Republice Czeskiej należą zarówno tradycyjne marki Kofoli, jak też te z portfolio firmy Rauch. Dała o sobie znać także szybko rosnąca marka Semtex, jak to zdarzało się już wiele razy przedtem.

Sytuacja na Słowacji nadal pozostaje stabilna. Najpopularniejszymi markami wśród tamtejszych konsumentów są Rauch i Vinea. W regionie Adriatyku – konkretnie w Słowenii i Chorwacji spółka koncentruje się głównie na tworzeniu infrastruktury i inwestycjach marketingowych.

Tym co martwi management Grupy Kofola jest skomplikowany rynek w Polsce. Rynek ten odpowiada za zniżkową tendencję głównych wskaźników ekonomicznych Grupy: EBITDA (-15,5 %) i EBIT (-29,2 %). Kofola obecnie wprowadza w Polsce zmiany, które mają przynieść korzyści w formie zwiększonej rentowności oraz stabilnego wzrostu. Razem z przeprowadzonymi już modernizacjami, Zarząd podjął decyzje o koncentracji produkcji w dwóch zakładach w Kutnie i Grodzisku Wielkopolskim, co spowoduje zakończenie produkcji w zakładzie w Bielsku Podlaskim. Dla porządku należy koniecznie zaznaczyć, że spadek EBITDA jest również związany z dużymi inwestycjami Kofoli w rozwój na rynkach w regionie Adriatyku.