Grupa Kofola – przegląd strategii: koncentracja produkcji i nowe inwestycje

Grupa Kofola aktualizuje długofalową strategię działalności w Polsce. W ramach wprowadzanych zmian, nastąpi koncentracja produkcji w nowoczesnym zakładzie
w Kutnie, w którym planowane są dalsze inwestycje. Kolejnym przedsięwzięciem, w zakresie aktualizacji strategii Grupy Kofola na polskim rynku, jest przejęcie spółki Premium Rosa, specjalizującej się w produktach wytwarzanych z owoców i roślin leczniczych według tradycyjnych receptur.

Jedną z kluczowych zmian wprowadzaną przez Grupę Kofola w modelu działalności biznesowej w Polsce jest koncentracja produkcji w ramach spółki Hoop Polska, należącej do Grupy, w Kutnie.

Decyzja ta jest naturalną konsekwencją inwestycji realizowanych w ostatnich latach, dzięki którym zakład został zmodernizowany. W tym procesie, jak i w całej działalności, najważniejszymi dla nas wartościami są wsparcie klientów, zadowolenie konsumentów oraz zachowanie najwyższej jakości produktów – mówi Jiří Vlasák, Członek Zarządu Grupy Kofola.

Koncentracja produkcji w Kutnie wiąże się z przeniesieniem produkcji z zakładu w Grodzisku Wielkopolskim. Proces zostanie przeprowadzony do końca br. W związku z wprowadzanymi zmianami zostanie zwolnionych 136 pracowników. Firma wdraża szeroki program wsparcia dla całej załogi grodziskiego zakładu. Jego celem jest zapewnienie atrakcyjnych gratyfikacji finansowych oraz wszechstronnej pomocy przy zmianie miejsca zatrudnienia przez pracowników.

Jesteśmy wdzięczni załodze zakładu w Grodzisku Wielkopolskim za wieloletni wkład 

w rozwój naszej firmy. Dlatego zapewniliśmy pracownikom znacząco wykraczające poza Kodeks Pracy warunki zakończenia współpracy i wszelkie potrzebne wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia. Przeniesienie produkcji nie jest łatwą decyzją, jednak niezbędną, aby spółka mogła nadal rozwijać konkurencyjność na szybko zmieniającym się rynku napojowym – dodaje Jiří Vlasák.

W ramach modyfikacji strategii biznesowej w Polsce, podjęto także decyzję o poszerzeniu portfolio i przejęciu spółki Premium Rosa. Tym samym ofertę produktów Grupy Kofola poszerzono o nowy asortyment z kategorii zdrowej żywności. W skład portfolio Premium Rosa wchodzą m.in. syropy, soki NFC oraz konfitury produkowane według tradycyjnych receptur, a także wyroby pozyskiwane bezpośrednio z roślin leczniczych z certyfikowanych gospodarstw ekologicznych.

– Przejęcie Premium Rosa to element strategii zmierzającej do poszerzania oferty Grupy Kofola o kolejne atrakcyjne propozycje produktowe. Sfinalizowanie tej transakcji nie zamyka jednak planów akwizycyjnych Grupy Kofola w Polsce – zapowiada Jiří Vlasák, Członek Zarządu Grupy Kofola. Cały proces reorganizacji ma pozytywny wpływ na rozwój i wzrost wartości spółki. Należy pamiętać, iż Grupa Kofola jest obecna na kilku europejskich rynkach i ma stabilną sytuację finansową. Koncentracja biznesu w Polsce dodatkowo wzmacnia silną pozycję Grupy – dodaje.

Premium Rosa to perspektywiczna firma, która obecnie odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Spółka ma w swoim portfolio dwie marki z kategorii premium – Premium Rosa
i Nasze Domowe.  Produkty z ich portfolio cieszą się zainteresowaniem zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych.

Wprowadzone zmiany w modelu działalności biznesowej w Polsce pozostaną bez wpływu na funkcjonowanie pozostałych zakładów Grupy. Koncentracja działalności Hoop Polska
w zakładzie w Kutnie oraz przejęcie nowych marek pozwoli firmie na coraz bardziej dynamiczny rozwój i wzmocnienie konkurencyjności na rynku.